Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Pošto smo prodati?

Komentari (76) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 07 avgust 2010 20:42
Milan
Ja ne znam ni pošto smo, ni ko nas je prodao, mada sam svojevremeno, uostalom isto kao i vi, mislio da znam.

Mene interesuje pukovnik Mladenović, ako možete da mi pomognete. Da li se radi o jednom dobroćudnom ali oštrom brki, koji je voleo da igra šah? Bio je krajem 70-ih, kao kapetan prve klase, u Borongaju. Pukovnik Bubanj ga nešto nije voleo.

Vi ste se demobilisali, a ja sam skinuo uniformu, bacio je u kontejner blizu Bajlonove pijace u Bgd, pokupio ženu i decu za ruke i otišao na drugi kraj planete, da se do dana današnjeg ne vratim u Srbiju, iako mi majka ima 85 godina.

Nisam bio u RSK, mojom srećom, ali sam se iste godine kao i vi „demobilisao“. Nikada neću primati vojnu penziju i nije mi žao.

Inače, početkom 80-ih, neposredno posle Titove smrti i u vreme „šiptarske pobune“ u Zagrebu, sam „picgauerom“ prošpartao okolinu Slunja, nabavljajući pločice, parket, „Jelovica“ prozore i sl., tobože za buduće barake za inženjerce, koji su bili na obuci pod šatorima na Slunju, a ustvari za vikendice generala Čanadija, pukovnika Bubnja i ostalih iz vojne oblasti. Na vikendicama je radila inženjerijska četa za utvrđivanje kapetana Ivetića, Hrvata, mog klasića. Ko se razume, sada zna i moje godište i rod vojske.

Iako su šiptarski vojnici dobili packe zbog učešća u nemirima u centru Zagreba (ako se ne varam, bilo je to nekako u vreme kada je DŽon Lenon ubijen), a bilo ih je dobrih 30% u Borongaju, pa im je tajnom naredbom čak i bojeva municija oduzeta (nisu više držali stražu), bilo je jasno da su svi, osim Srba, već organizovani i spremni za delovanje. A mi se još i danas raspravljamo ko je izdao, prodao, ko je na čijoj strani bio... Što bi se reklo na srpskom - selo gori, a baba se češlja.

Čestitke za tekst!
Preporuke:
0
0
2 subota, 07 avgust 2010 21:25
...
Staloženo na površini, ispod potresno. Nemam više šta da kažem.
Preporuke:
0
0
3 subota, 07 avgust 2010 23:02
au mile
Jasno je da je Milošević izdao Krajinu. Milošević je mislio da čini mudru stvar, da spasava maticu i Republiku Srpsku, žrtvujući Srpsku Krajinu.
Četiri godine kasnije, videlo se kolike su njegove procene pogrešne, kada se zver ostrvila i na Srbiju.
Godine 1991, prvi put u istoriji, Srbi preko Drine su se borili za slobodu i svoju državu. Republika Srpska Krajina je uništena kao i srpski narod u Hrvatskoj, konačno rešenje srpskog pitanja na Hrvatski , Pavelićevski način. Opstala je samo Republika Srpska, ali je samo pitanje vremena kada će zver usloviti da "genocidna tvorevina" bude ukinuta.
Kao što neki komantator reče, najvažnije je srpstvo.
Jalove su rasprave ko je izdao i zašto je izdao.
Preporuke:
0
0
4 subota, 07 avgust 2010 23:37
dragoslav pavkov@Milan
Ne verujem da se radi o istom čoveku.Pukovnik Mladenović je '48 godište,rodom sa Kosova i Metohije,mislim iz okoline Podujeva ali ne držite me za reč.Brkove nije nosio,iza sebe ostavio je suprugu,kćer i sina.Sahranjen je na Velikom pravoslavnom groblju u Somboru.Pozdrav i sve najbolje.
Preporuke:
0
0
5 subota, 07 avgust 2010 23:59
Mnogo Pametan
A ko je mogao da nas proda? Isti onaj čiji je sin otvarao Bambilend dok su po Srbiji bacane tone i tone bombi. Isti onaj koji nema ni krst na svom grobu. Mislim da sam dovoljno rekao.
Preporuke:
0
0
6 nedelja, 08 avgust 2010 01:08
Mari
Prodali su nas isti oni koji su posle Krajine prodali i Srbiju: njene fabrike, banke, cementare, planine, vodu, zemlju...!
http://standard.rs/-cvijanovi-vam-preporuuje/5119-stranci-e-da-oru-srpske-njive-a-srbi-e-uvoziti-hranu-i-gladovati.html

To su isti oni koji su državu i narod doveli do prosjačkog štapa!
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/u_fokusu/story/128564/Mladi+opet+idu+iz+zemlje!.html
Preporuke:
0
0
7 nedelja, 08 avgust 2010 03:58
kosanka
Odlican tekst gospodine Pavkov.Slazem se sa svim
napisanim,posto sam izbegla iz Sarajeva u Beograd
1993 godine.Nakon par meseci provedenih u Beogradu
odlazim u rodnu Liku,posto mi je majka bila bolesna.Posto je Krajina bila pod zastitom UN,tako
da su mnogi od nas mislili da ce se moci normalno
ziveti.Nasi vojno sposobni muskarci su bili na
linijama razdvajanja.Kad su se desavala ratna
dejstva vojnici UN bi se uvek pre povukli na
hrvatsku stranu.Medjutim,sigurna sam da mnogi
nemaju pojma o velikoj vojnoj paradi,koja se
odrzavala nedaleko od Slunja.Tu se prikazivalo
kako je Krajina spremna da se odbrani sa migovima
raketama,minobacacima ,tenkovima i drugim.Mnogi
od nas,koji smo pratili prenos,smo bili pomalo
ohrabreni.Nakon kraceg vremena je doslo do "Oluje".Najpre je oko ponoci usledio jako dejstvo raketnih bacaca i sa svih strana oko mog
mesta su se videla svetla traktora i automobila i
uplasene zene,deca i starci,jer su ostali bili na
polozajima.Receno nam je da se samo privremeno
sklanjamo na poligon kod Slunja,ali je kolona nastavila do Blatuse(tamo su svojevremeno bili
prihvaceni borci i narod Fikreta Avdica)Tu smo
sacekali dolazak nasih boraca ,koji su sve do
jednog ponavljali "Izdani smo"Nakon toga smo
preko Bosne nastavili put Beograda.Ja isto verujem
da smo izdani i prodani i ne verujem da ce se ikad
saznati sve pojedinosti.Srba vise nema na tim
prostorima i to je zavrsena prica.Pozdrav.
Preporuke:
0
0
8 nedelja, 08 avgust 2010 04:59
Darth Vader
Jeftino...za jedno 4 godine vlasti. Al' nije lose...Kosovo je otislo za 16 mjeseci vlasti...Ipak je Krajinu vise cjenio.
Preporuke:
0
0
9 nedelja, 08 avgust 2010 05:03
Sokenekos
/Mari - tekst sa Standard-ovog linka je toliko tužan da ovaj drugi nisam ni pogledao. Mogao bi i NSPM da ga okači bar u hronici. Ovo je zaista bogu plakati.
Preporuke:
0
0
10 nedelja, 08 avgust 2010 05:43
Prodao?
Samosažaljenje do daske. Ne želim biti preterano grub, Mari je 100% u pravu, ali koga to zanima. Da budem malo đavolov advokat: ovako postavljeno pitanje (sa impilacijom "nas iz RSK") ostale zanima isto koliko i autora ko je prodao vl. Artemija. A da, on nije prodat, u pitanju su kriminalne radnje.
Takva plitka opravdanja su prodavana i onda (sankcije se moraju skinuti), a kažu za svaku robu se nađe kupac. Zato bi možda bilo bolje ovakve tekstove i ne objavljivat, kad već nema potkrepljenijih analiza šta se dešavalo.
Preporuke:
0
0
11 nedelja, 08 avgust 2010 07:54
m. -ić
Mislim da još ima suviše starijih ljudi koji ništa nisu shvatili, što čini da raste naraštaj za naraštajem mladih, koji ništa nije naučio, jer nema od koga. Najgore, ti koji ništa nisu shvatili, niti znaju da nisu shvatili, niti ih zanima da shvate. Na nesreću, takvo široko neznanje i nezanimanje upravo odgovara režimu na vlasti, te, za razliku od svih drugih država na svetu, ne čini ništa da se stanje izmeni. Moja velika zahvalnost autoru na trudu da se ova situacija makar malo popravi.
Preporuke:
0
0
12 nedelja, 08 avgust 2010 08:19
Sizif
Pad Zapadne Slavonije dočekao sam kao regrut u Somboru. Zahtev nas nekolicine da nas pošalju na ratište u Z. Slavoniju kako bismo pomogli u odbrani tadašnji komandant vojnog aerodroma Đoko Radaković je odbio. Ubrzo su na aerodrom došli isti oni ljudi koje je gospodin Pavkov spomenuo u tekstu. To su bili pripadnici 72. Pančevačke i 63. Niške odeveni u crne uniforme sa oznakama Srpske Vojske Krajine. Jedan od njih je bio poreklom dalmatinac i u šturom razgovoru mi je samo rekao da idu u Vukovar "jer će biti još većeg s..."
Preporuke:
0
0
13 nedelja, 08 avgust 2010 11:57
VOJVOĐANKA
@Mnogo Pametan
Slažem se s vama. Slobodan Milošević je sve izdao. On je bio koban i po nas Vojvođane, jer je obeznažio ustav iz 1974. Valjda je danas i vrapcima jasno da ne bi bilo ni ratova na jugoslovenskim prostorima da Milošević nije UKINUO ustav iz 1974. godine!
Preporuke:
0
0
14 nedelja, 08 avgust 2010 12:00
nataša 1. deo
U to vreme ja sam takođe ostavljao duvan i zbog nadošle energije usled prestanka pušenja sam morao da se fizički dobro istresem da ne bih pukao. Tako da sam vest o padu Knina dočekao u bazenu plivajući tamo amo dva tri kilometra dnevno, naravno u Beogrdu gde sam i bio celo vreme rata na redovnom školovanju.
U to vreme sam se mnogo ljutio na Miloševića, i zbog "blokade" na Drini, a potom i zbog toga što nije ušao u rat sa ostatkom sveta zbog Knina.
Moja ljutnja je bila iskrena i duboka, ali ni tada ga nisam mrzio i tada sam procenjivao, na šta sam danas posebno ponosan, i tada kad sam ga lično okrivljivao za loše vođenje, i tada sam znao da mu ovi iz dos-a nisu ni do kolena, šta kolena ni do članka.
Pre par dana sam ponovo gledao emisiju o padu Knina, ali prvi put nekako trezveno bez strasti, ljutnje, hladno razmišljajući o svakoj reči i slici.
Moj zaključak je sledeći. Odluku je doneo sam Slobodan u svojoj glavi, sam i na svoju odgovornost.
Ili će uću u rat sa NATO paktom u trenutku kad to oni hoće, u uslovima koji su bili takvi kavi su, i više nego rizikovati opstanak same Srbije i vojnički poraz, a potom i nestanak srpskog naroda, ili će izdate pre svega sebe i svoju politiku, jer njegova je politika bila politika srpske nacionalne solidarnosti. On je morao da "izda" svoje politiku, dakle sebe samog, to je teže od smrti. Smrt je prava boza, u odnosu na težinu te odluke. Svi oni koji imaju svoje mišljenje o bilo čemu znaju težinu te odluke.
Sa druge strane, on je imao i neprijatenje, kojima je bilo potpuno svejedno koju će odluku doneti, više ili manje lošu, njima jer bilo bitno da je odluka loša. Njihova se pozicija nije promenila. Na svojoj strani je imao one koji su delili sa njim ideju nacionalne solidarnosti. I njih je gubio. I on povlači potez, protiv sebe, priv svojih sledbenika, za trenutno odgađanje vojničkog kraha Srbije, rizikovao je odlazak u ništavilo. Ali nije otišao u ništavilo.
Preporuke:
0
0
15 nedelja, 08 avgust 2010 12:04
gorštak
Svedočanstvo g. Pavkova, jedno je u nizu sličnih koje su se mogle čuti i od drugih učesnika u ratu u Hrvatskoj, ali i u Bosni. Od jednog borca koji je učestvovao u oslobađanju Sanskog Mosta, slušao sam kako su nakon duge borbe razbili sve muslimanske utvrde i gnezda, i tek što su potpuno porazili neprijateljsku vojsku radujući se pobedi, odjednom je stiglo naređenje ''odozgo'' da se srpska vojska povuče i grad prepusti muslimanskim vojnicima. ''Stajali smo na brdu i nemoćno posmatrali kako neprijatelji ulaze u grad, odakle smo ih nepun dan ranije potisnuli'', govorio je taj poznanik.
To se događalo i na drugim mestima.
I u Bosni i u ''Hrvatskoj'' vodila se izdajnička kreni-stani politika, koja je očigledno imala za cilj da onemogući pobedu nad neprijateljima.
Nekakav ''trust mozgova'' u tajnoj službi, radeći za bogzna čije interese, razvio je visokosofisticiranu dugoročnu strategiju u kojoj je čak i Milošević bio samo pion ( kao što su to i njegovi postpetooktobarski naslednici na prestolu ). Praveći se kako se tobož bore za Srbe i Srpstvo, oni su zapravo činili sve da tu borbu sabotiraju, obesmisle, kriminalizuju i učine sve što mogu kako bi se ona ogadila i samim Srbima. Javno su se kleli u srpske ideale, a tajno su šurovali sa svetskim okupatorima i njihovim balkanskim satelitima, što je potvrdila ''Oluja'', a nakon nje i potpisivanje sramnog ''Dejtonskog sporazuma''. Odgovornost za sve pada velikim delom na samog Miloševića, ali je greška sve svaljivati na njega, on je poslužio samo kao politički operativac ( a i žrtveni jarac ) za nešto što su osmislile jake antisrpske strukture koje su se infiltrirale kako u ''srpsku'' tajnu policiju, tako i druge ''naše'' institucije.
Tako su zapravo i titoizam i miloševićizam i DOS-izam, samo faze u ostvarivanju dugoročnog antisrpskog programa, u kome se po rečima pisca Momčila Selića ''menjaju samo lutke, dok lutkari ostaju isti''.
Svedočenje D. Pavkova je značajno kao još jedna potvrda toga.
Preporuke:
0
0
16 nedelja, 08 avgust 2010 12:23
nataša
NATO je pripremio udar iz Srebrenice sa osam hiljada islamskih ratnika na srpske poližaje sa ciljem prodora i povezivanja sa muslimanima u Raškoj i Šiptarima na Kosovu. To je bio NATO PLAN, a ne samostalna ekskurzija Nasera Orića. Ima ih koji tvrde da je to bio lažni napad za razvlačenje Srba u dogovoru Tuđman-Izetbegović, ali nije samo to, NATO je planirao proširenje rata na Srbiju. Dakle udar iz Srebrenice i Oluja su bili delovi istog plana. U taj plan se izvanredno uklalapao i tadašnji načelnik generallštaba Perišić, koji je insistirao da Mladić krene sa vojskom prema Kninu, na čistinu da ih NATO može bolje gađati. Mladić ga nije poslušao. U to vreme niko, pa ni Karadžić, pa ni Milošević nisu znali gde je Mladić. Na Drini su bili srpski policajci, Miloševižć ništa ne veruje Perišiću i šalje Obradovića, da blokira Drinu, a ako usput zatreba spereči prodor mulsimana iz pravca Srebrenice ka Kosovu, ako probiju srpske redove. Takozzvani "muslimani", a u stvari prednji odredi NATO, uz očiglednu koordinaciju sa Holanđanima koji ih hladno propuštaju KREĆU KA SRBIJI.
Pojavljuje se Mladić pravo niodkud i zaustavlja pohod na Srbiju iz Srebrenice, i pobeđuje muslimansku viojsku do nogu. Jače i superiornije nego što su planeri pohoda na Srbiju iz Srebrenice planirali. NATO šokiran, i umesto plana spajanja mulsimana i Šiptara na teritoriji Srbije, prelaze na plan B, direktan udar NATO avionima na RS Krajinu. Tako je počeo napad na Knin, udarima NATO aviona.
Dakle, Slobodan se opredeljuje za 1. očuvanje, makar do sledećeg udara jezgra srpske države, 2.očuvanje biološke mase, dakle ljudstva i stanovništva RS Krajine. Daje tritoriju i zalaže svoj obraz.
To su već razmere antičkih dilema i katarzi. Kakvo je tu srce terbalo imati.
Tada, ja to nisam ni znao ni sagledavao.
Preporuke:
0
0
17 nedelja, 08 avgust 2010 13:30
Mirko Grbić, Banjaluka
Odgovor je kao u onom bećarcu....malo ja malo ti pa ćemo se voljeti Narcise ja i ti...
No šalu na stranu....ako Srbi tvrde da ih je žive sahranio onaj iz Kuće cvijeća , bez petokrake....pitam, zašto su uporno glasali za onog u Požarevcu bez petokrake....i onda će biti iznenađeni kada i naredne Dange osvanu u svom dvorištu sa humkom bez petokrake ili krsta, svejedno.Danas je 81. godina od smrti najboljeg Srbina novije istorije naše....Arčibalda Rajsa!
Mir njegovoj duši!
Srbi će se dozivati pameti do kraja svog vijeka a on je nažalost blizu !
Preporuke:
0
0
18 nedelja, 08 avgust 2010 13:39
saša r.
Ovo je izuzetan tekst, čija istina mnogo boli, takođe i mnogo ukazuje na to da general Perišić nije glavni krivac. Da se razumemo, daleko od toga da je Perišić cvećka, što smo svi imali prilike da se uverimo, ali Frenkijeve "crvene beretke" bile su pod direktnom komandom Slobodana Miloševića. Ako se dobro sećam, Milošević je i tu bio "čistih ruku", jer je po njegovom USMENOM NALOGU beretke osnovao Jovica Stanišić, a pričalo se da je ideja o njihovom stvaranju potekla od Mihalja Kertesa. Kao što vidimo, došli smo do paradoksalne situacije - "krivci" za pad Krajine su Martić, Babić, Mrkšić, Perišić, Simatović, Stanišić, Kertes itd, ali nikako gospodin u čijim su rukama bili svi konci, kao i sav novac pokupljen od srpskog naroda tokom devedesetih godina - Slobodan Milošević! Slažem se da je jalovo sada tražiti krivca, ali ipak treba da se zna. Ako ćemo istini za volju, jalovo je tražiti krivca i za Kosmet, jer sada tamo nema srpske vojske. I tu je najveći krivac onaj koji je dopustio da se to dogodi. Koštunicu i Tadića mogu kritikovati za niz pogrešnih poteza koje su povukli, ali ne mogu ih kriviti za to što na Kosovu nema srpske vojske. S kojim adutima su njih dvojica uopšte mogli da brane Kosmet? Pravnim? Pa nemojmo se zavaravati! Hajde da vidimo šta sada nije jalovo zastupati. Svakako Sandžak i Vojvodinu. Videli ste pre neki dan članak u Večernjim Novostima, gde Zukorlić poziva u pomoć muslimanski svet, "jer oni u Srbiji nemaju nikakva prava". Videli ste takođe prilikom skorašnje posete predsednika Tadića Sandžaku da nema nijedne srpske zastave na zvaničnim ustanovama. Ko je ovde ugrožen, oni ili država Srbija? Pametan čovek se uči na tuđim greškama, tvrdoglavom je potrebno sopstveno iskustvo i bol da bi naučio, a mazohista voli da nastavi sa osećanjem bola. Uskoro ćemo imati prilike da vidimo do koje faze razumevanja smo došli.
Još jednom, zahvalnost g-dinu Pavkovu na izuzetnom tekstu!
Preporuke:
0
0
19 nedelja, 08 avgust 2010 15:31
Sremica
@au mile i istomišljenike

Naravno da je Milošević izdao Krajinu!
Da su na njegovom mestu bili Vuk Drašković, Žarko Korać, Zoran Đinđić, Sonja Biserko ili Boris Tadić - to jest, bilo ko drugi; čak i neki komentator ovog teksta - to se ne bi desilo!
Tako bismo danas već bili u EU i NATO-u, a u usta bi nam padale pečene ševe!
Preporuke:
0
0
20 nedelja, 08 avgust 2010 16:03
BEOGRAĐANKA @VOJVOĐANKA
Ma nemojte. To se zove mudra analiza.
Preporuke:
0
0
21 nedelja, 08 avgust 2010 18:02
nataša 3. dio
Ovo je mesto kad i gde bismo mogli da demistifikujemo "crvene beretke" kako su nastale, ko ih je kontrolisao, a ko je sa njima komandovao.
Poznato je da su se u periodu sukoba u Hrvatskoj stalno vodili neki pregovori. Potpisivani su i neki ugovori primirja, dobijani su i prihvaćani mirovni zadaci koji su bili merilo koliko su zalaganja i izjave, kao i obećanja preuzeta u tim pregovorima prad međunarodnim predstavnicima bila ostvarljiva i koliko su imala mogućnost kontrole.
Takođe je tekao proces razdruživanja u vojsci, kada su oficiri i druga vojna lica svakui išli na svoju stranu, Hrvati i muslimani u sastav vojski svojih republčika i naroda, a svi koji su htekli ostati u vojsci su se okupljali u Srbiji.
U armiji je postojao i jedan odred, zvani odred za zaštitu ustavnog poretka zemlje, koji su sačinjavali tajni agenti vojske, koji su bili i naoružani i obučeni, ali su bili u tajnosti i radili su neke druge poslove, uglavnom iz ugostiteljske branše, bili su ili konobari, ili vlasnici kafana, ili neke zanatlije, ali su bili tajni odred vojske SFRJ koji je postojao.
Oni svi, bez provere i u celini prelaze u DB Srbije. Zašto?
Zato što je Milošević preuzeo obavezu monitoringa i postojanja jedne specijalne jedinice koja će NEZAVISNO biti prisutna na terenu, koja neće učestvovati u sukobima, koja će imati samo korektivnu ulogu, ako se neke odmetnute grupe suprostave komandama svojih vojsci i počnu delovati samostalno, švercovati oružjem i slično. Za komandanta tih jedinica, na predlog i saglasnost Franje Tuđmana, uz potpuno znanje međunarodnih posmatrača postavnjen je, na insistiranj Tuđmasna, obzirom da je to čovek koji će moći biti prisutan po potrebi na području Hrvatske, HRVAR. I MIlošević i tuđman zajedno imenuju Simatovićča, za komandanta tih formacija. U daljm toku rata on je referisao istovremeno i Tuđmanu i Miloševiću. Iste izveštaje o nekim temam sa terena je davao uiz obostranu saglosnaost i njima, a i međunarodnom predstavniku.
Preporuke:
0
0
22 nedelja, 08 avgust 2010 18:21
nataša
Dakle tzv "crvene beretke" imaju specijalnu ulogu i vlast na terenu. Njihovi su zadaci bili da na primer obezbeđuju naftne bušoptine u DŽeletovcima, ili na primer da uhapse nekog odmetnutog švercera oružja. Na primer Legija odlazi u Bosnu u Zvornik, sa zadatkom da uhapsi nekog Srbina koji prodaje oružje svima i Srbima i muslimanima i biva uhapšen pa pušten. Oni, "crvene beretke" ne učestvuju u davanju straže niti čuvanju srpskih borbenih položaja. Učestvuju u na primer akcijama spsšavanja Hrvata kad su se muslimani i Hrvati potukli. Na Vlašiću, zatim u okolini Konjica, sve u dogovoru i saglasnost međunarodnih posmatrača. Jedan takav vod, ali direktno predpočinjen međunarodnim posmatračima je postojao i pri štabu vojske Republčike Srpske, maskiran kao antidiverzantski vod, sastavljen od svih nacionalnosti, koji je ipak uzeo učešće u ratu, u Srebrenici kad je streljao grupu zarobljenih muslimana.
Posle završetka sukoba, od tog odreda iz JNA se formrmira JSO, koja se navodno tada pretpočinjava Miloševiću. Međutim i to je veliko pitanje. Formiranje te jedinice u sklopu MUP-a Srbije je bio način da se jedinica održi u celini. Koliko su bili odani Miloševiću pokazali su 5. oktobra kada u kompletnom sastavu prelaze na stranu DOS-a i Đinđić ih prihvata kao junake i ljude od poverenja. Neko mu je garantovao za njih.
Drugo, kako je Milošević demontirao DB i kako je on posle njegovog odlaska postao nefunkcionalan takođe treba demistifikovati.
Ukratko, DB je godinama bio ekspozitura nemačkog BND-a, a on dozvopljava strancima da za šefa DB-, stava FBI đaka Stanišića. Time konfrontira pro američku struju koja je morala da postoji i većinsku pro nemačku struju. Jedan od razloga pada Đinđića je bio vraćanje srpskog DB u potpunu kontrolu BND-a kao matičnu kuću, nije njih Dolanc birao i vaspitavao da služe nikakvoj Srbiji, već njemu i Nemačkoj.
Dobro im je Milošević bio zaskočio. Posle 5. oktobra to postaje razbijeno društvo ni za šta sposobno. Sada funkcionišu kao ogranak suda u Hagu.
Preporuke:
0
0
23 nedelja, 08 avgust 2010 19:20
Goran Jevtović
Dokle više ovako ružni napadi na Miloševića!? Pa da li se neko seća sveukupnog političkog ambijenta na tadašnjim srpskim prostorima ali i geopolitičkih kretanja? Seća li se neko UNPROFORA i garancija UN za opstanak RSK? Seća li se neko do tada neviđenih sankcija i blokada od strane "zapadnih prijatelja"? Seća li se neko da je to bio prelazni period iz komunizma u nacionalno osvešćivanje upravo nas Srba?
Sramota! Zbog ovakvih ubeđenja ovako i propadamo!
Preporuke:
0
0
24 nedelja, 08 avgust 2010 20:19
Zaraki Kenpachi
@nataša

Vi bi trebalo da pišete za NSPM,a ne da dajete samo komentare,jer ova vaša kratka analiza u 2 komentara je bolja i preciznija nego sve ove jadikovke,i usmeravanja mržnje prema SM,jer ne treba zaboraviti da su i njemu i iz ''njegovih''(državnih) i iz opozicionih redova radili o glavi(Perišić,Stanišić,Drašković...,da je kao što je trebalo postojalo jedinstvo u odbrani(i želji da se odbrani) nacionalnih interesa kroz cele 90-te možžda bi i bilo par procenata šanse i da se odbrane,u onakvom stanju kavko je bilo SM je izvukao maksimum
Preporuke:
0
0
25 nedelja, 08 avgust 2010 20:48
Zoran Živković
Ni Milošević ratom , a ni ova NATO vlast "pravom" nije sačuvala Kosovo i Metohiju. Gospodine Pavkov dajte nam rešenje za očuvanje ostatka Srbije?
Preporuke:
0
0
26 ponedeljak, 09 avgust 2010 00:16
Radgost
Sremice,pravo kažeš.

Predsednici Rusije,Belorusije i Ukrajine su odlučili
decembra 1991g.da SSSR više ne postoji;republičke
granice su postale granice novonastalih nezavisnih
država.I sada ponovo,hiljaditi put valjda,NSPM nam osvežava sećanje tekstom da su SM i Srbija izdali, ma šta izdali,prodali,Srbe izvan Srbije jer su

prihvatili republičke granice u SFRJ kao granice novih nezavisnih država.Rusija,nuklearna velesila, nije uspela ili nije mogla,da menja međurepubličke granice a Slobodan Milošević i Srbija su 'prodali ljude i teritorije' umesto da promene granice!? Ovo je pod jedan.A pod dva:u Prvom i Drugom ratu,Srbi su
naprosto masakrirani pa je kolektivna narodna svest
prepoznala opasnost od biološkog nestanka i bežeći od neprijatelja u bezbedne krajeve čak uspevali tog neprijatelja da istuku.Po mom mišljenju,niko nije mogao da spreči dolazak Srba u Srpsku i u Srbiju.Mnoštvo Srba je pobeglo u beli svet ali većina koja se zatekla u Srbiji 1999g. jeste znala ko su im neprijatelji i branili su se od istih.(Usput zamislite da SM nije ukinuo ustavno rešenje iz 74g. pa se 99g. na mesto
predsednika države ili vlade našao recimo Azem Vlasi?a?).
Srbi su manje nastradali kad im je tzv Zapad bio
neprijatelj nego kad im je bio zapad i zato je Zapad
Srpske kneževe ili umorio ili ih drži u zatvoru.
Prkosni Srbi,prkosili sultanu,ćesaru, jesu svojim
prkosom poslužili,računalo se na to,da USA stavi
pod svoju upravu Evropske države.Da Srbija nije bombardovana,Evropa ne bi imala EURO,ja mislim.
Preporuke:
0
0
27 ponedeljak, 09 avgust 2010 00:39
Branislav
1. Milosevic je izdao Krajinu: VJ nije ucinila bas nista da bi pokazala Hrvatima da ce braniti RSK.
2. Dnevnik RTS-a javio je u koznakojem minutu da je pao Knin. Kao da je pala Budzumbura u Burundiju.
3. Istocna Slavonija se nije ni pomerila a zna se ko je tamo kontrolisao stvari.
4. Ko se seca Novog Sada jula/avg. 95. oblepljenog plakatima Udruzenja starosedeoca Srbije sa natpisima: "gradjani Srbije rat van granica Srbije nije vas rat." To fantomsko drustvo je postojalo samo za tu priliku. MAde in SDB.

Analiza pod nikom natasa: besmislica. Znaci 23. divizija iz Srebrenice treba da se probije u Rasku?! Ni sa oklopnom divizijom naoruzanom taktickim nuklearnim oruzjem ne bi se probili do Visegrada. Verovatno vam se to prikazalo u snu. NATO je bombardovao polozaje SVK i telekomunikacije u RSK u noci 4/5. Napad HV je poceo 18 sati pre toga.
Zakljucak: SM je hteo da se nagodi s Hrvatima i mislio je da je to postigao i Hrvati su nas po ko zna koji put preveslali. Sta je postigao nekonfrontacijom s NATO 95. a dobio 99. Nista. Imao je zastareliju tehniku i demoralisanije vojnike. NATO 95. nije imao nikakve kapacitete u regionu da napadne SRJ. Zato i nije. ZAto se cekalo 4 godine.
Da smo jos 91. "sredili" Hrvate 99. ne bi ni bilo. Ali neko je vratio vojsku s ulica Zadra, Osijeka, Nove Gradiske, Karlovca... Jer nije imao ideju sta ce s tolikim Hrvatima. Marta 1993. taj isti je u 5 do 12 zaustavio operaciju "MAslinova grancica", i sprecio SVK da zauzme prostor izmedju Zadra i Sibenika i tima zavrsi rat s Hrvatima. Taj isti je oktobra 1993. vratio VRS s ulica Bihaca. Kraj 5. korpusa bi bio kraj rata u BiH, i mozda u Hrvatskoj, ali je neko imao "viziju". Ime krivcu je Slobodan Milosevic. Komunista, nikad Srbin.
Preporuke:
0
0
28 ponedeljak, 09 avgust 2010 01:35
saša r.
@Goran Jevtović;

G-dine Jevtoviću, iz Vaših komentara se vidi da ste čovek na mestu i da volite Srbiju. Bar što se mene tiče, mislim da nisam napisao ništa ružno, sem golih činjenica. Iz pojedinih komentara proizilazi da Slobodan Milošević nikada i ni nad kim nije imao kontrolu. Čovek koji savršeno upravlja tokovima novca, u to vreme uživa punu podršku naroda, suvereno vlada unutrašnjom političkom scenom, izuzetno je inteligentan, a ne može da kontroliše trupe i paratrupe u Krajini?! Nije li to u najmanju ruku čudno. Sećate li se onog čuvenog "ako treba ješćemo korenje"? Ja sam bio spreman za to, mnogi ljudi u Srbiji takođe, ali ne i bliski saradnici Miloševića. Svojski su se potrudili da nas dovedu u sličnu situaciju, a da oni uživaju u glamuru.
Što se "crvenih beretki" tiče, Frenki Simatović za prvog komandanta određuje kapetana Dragana Vasiljkovića. Izabrao je savršen profil oficira - harizmatičnog, hrabrog i kodeksiranog čoveka, vrlo veštog u vođenju gerilskih borbi. Crvene beretke su samo u nekoliko nedelja postale jedinica koja je opčinila ne samo sve Srbe, već i mnoge neutralne posmatrače širom sveta. Odjednom situacija počinje da se menja, iz Beograda stiže nalog da se Vasiljković vrati nazad, a njegovim odlaskom jedna trećina "crvenih beretki" napušta jedinicu. Odmah dolazi i do promene "profila" u jedinici, tačnije pristižu ljudi sa sumnjivim dosijeima i slični. I od tada više ništa nije kao pre! Postavlja se pitanje ko je to uradio i zašto. Da li je kapetan Dragan žrtva nečije sujete, koja ne može da podnese da je neko popularniji, ili se možda uvidelo da njegov profil ne odgovara za prljave poslove, ili nešto treće, ostalo je nerazjašnjeno. Da je Frenki želeo neki drugi profil da izabere, ne bi uzeo Vasiljkovića, suviše je on iskusan obaveštajac da bi pogrešio u proceni. Po meni nema nikakve logike da se optužuju Jovica i Frenki, a da Sloba ostane nedodirljiv. Ako prihvatimo tezu da su nam obaveštajci u tuđoj službi, otkud tolika Draškovićeva želja da se služba očisti?
Preporuke:
0
0
29 ponedeljak, 09 avgust 2010 02:11
svedok
Evakuacija naroda je bila dogovorena, jer je vojska delila gorivo narodu 4-og augusta. Vojna odbrana nije bila planirana jer se sa nama u koloni povlacila vojska sa naoruzanjem
(rakete npr.). politicko rukovodstvo Krajine je znalo sta ce se desiti, jer su pre nekoliko dana drzali predavanja po selima sta da se radi u slucaju napada, a nisu nista otvoreno rekli. Sluzbenici koji su radili kod vojeske u kancelarijama, dobili su dva dana pre oluje radne knjizice da nose kuci. Ako je neko "prodao", pare sigurno nije nikad ni vidio, ni dobio.
Samo da Josipovic dobije nazad "kulturno blago", pa da nam svima bude lakse.
Preporuke:
0
0
30 ponedeljak, 09 avgust 2010 07:02
goran sydney
Milosevic je kao prvo stvorio krajinu preko db, a zatim je koristio kao element ucene u trgovini sa hrvatima. koliko je mudar i sposoban politicar bio vidi se po rezultatima.
milosevic nije bio nacionalno orijentisan jer je izasao iz komunisticke skole.
Preporuke:
0
0
31 ponedeljak, 09 avgust 2010 08:14
nataša @ branislav
Nadam se da staru narodnu poslovicu "Ima dana za megdana" više uvažavate od mog mišljenja.
Imajući u vidu neke činjenice, a to su, da NATO danas stoji nemerljivo lošije nego 1995 goodine, dobro se ugruvao na Srednjem Istoku, faktički je poražen, ali to im još niko nije rekao preko televizije, na sceni je jedna konsolidovana Rusija, koja se ne libi da tenkovima zaštiti svoj interes, na primer u Gruziji, a sav komentar američkog predsednika je bio "Nismo ludi da ratujemo sa Rusijom", dakle velika je razlika između Putina, Lavrova i Medvedeva sa jedne i Kozirjeva i Jeljcina sa druge strane, a i ekonomska situacija u Rusiji je bolja. Dakle sada su uslovi za odbranu srpskog nacionalnog i državnog interesa i vama i sadašnjim srpskim vlastima puno povoljniji. Izvinjavam se ako zvučim cinično, ali ako tome dodate onoliki ugled koji su stekle "evropske i demokratske" vlasti, moje pitanje glasi "Šta čekate", što ne ispravite Miloševićeve greške? Što se mene tiče izaberite sredstva, vojna, politička dioplomatska.
Kad jedan vladar greši, onda ga drugi koji je na temelju njegove greške došao na vlast ispravlja.
Ako je vaša tvrdnja da NATO nije planirao proširenje vojnih sukoba na Srbiju u kojoj bi udar iz Srebrenice bio dovoljan povod, jer nisu imali oklopna vozila, imao ih je Unprofor, a bila je zabrana upotrebe letilica i ako bi Srbija podigla jedan helikopter na vodove i čete koji bi se onako besmisleno kretali ka Kosmetu i Raškoj došla bi pod udar VOJNIH sankcija uz odobrenje UN po automatizmu. Besmisleno nema šta.
Što se Frenkija, Kapetana Dragana i Crvenih beretki tiče, a naročito profila njihove ličnosti, danas je kapetan Dragan pod udarom suda u Australiji. Brani se da je sve radio u saglasnost i odobrenje i po zadatku svoje komande u australijskoj vojsci i NATO paktu.
Dakle to je taj profil i to je ta veza sa Frenkijem.
Preporuke:
0
0
32 ponedeljak, 09 avgust 2010 08:27
VOJVOĐANKA@BEOGRAĐANKA
Šta u mojoj "analizi" nije tačno?
Navedite neke argumente da bih vas razumela!
Uostalom, ako ovde svi pljuju Miloševića, što ne bih i ja mogla?
Preporuke:
0
0
33 ponedeljak, 09 avgust 2010 08:51
alan ford
milosevic i "zuti" su dva lica istog novcica koji flip-uju gazde iz Washington-a.
prvo pusti milosevica da "potrosi" nacionalni naboj i samopostovanje, zvrni stoje moguce vise slavina a onda posalji "spasioce".
oprobani recept koji anglo-saksonvci koriste kako su nasledili Rimljane.
nema tu ni mnogo pameti ni vestine, samo okoreli lopovluk.
Razgovaraju, pregovaraju, dogovaraju se ali ne prestaju da ti kopaju grob.
vidi se kod koga su veseli bosnjaci ucili zanat.
Preporuke:
0
0
34 ponedeljak, 09 avgust 2010 10:02
Bojan
@Nataša

Iznijela si nekoliko smjelih i interesantnih teza, međutim tok diskusije je nejasan tako da se ne može sve pohvatati. Molim te razmisli o tome da pripremiš poseban članak za NSPM.

@Ostalo/i

Samo Prvi krajiški korpus je u doba pada RSK imao oko 80.000 vojnika, doduše na dosta razvučenom ratištu. Vojska Jugoslavije imala je preko 100.000 pripadnika ako se dobro sjećam, gomilu tenkova i za taj rat upotrebljivu avijaciju. Hrvatska, a i NATO, dobili su dozvolu od nekoga iz Srbije, dobili su potvrdu da neće reagovati, i zato su napali RSK.

Moje mišljenje je da će sve te stvari uskoro izaći na vidjelo, možda ćemo čak i za 5 godina imati mnogo kompletniju sliku šta se dešavalo i ko je za šta odgovoran. Moji su porijeklom iz Krajine i veoma mi je žao tog prostora, a žao mi je i Republike Srpske jer svakim danom je slabija i vidi se šta joj se sprema, uz podršku Srbijanskih vlasti, naravno. I mi ćemo biti razmjenjeni kao i RSK, samo se čeka pogodan momenat.

Danas kada prođete npr. Banijom vidite jednu pustaru zaraslu u živicu i korov. Ono malo povratnika što ima, to su uglavnom ljudi došli da probaju izvući nešto penzije i okončaju svoj život dole. U Hrvatskoj ima još Srba, ali oni gube svoj identitet i niko ne vodi računa o njima. To što su Hrvati uradili u proteklih 100 godina je jedan veliki istorijski zločin koji mora biti detaljno istražen i dokumentovan. Danas nam je možda malo kasno i teško da razmišljamo o povratku teritorija, jer smo u mnogo većim biološkim problemima sa ljudima (natalitet i samoodrživost i ovoga što je ostalo). Ipak, trebalo bi sve generacije da se školuju i da im se prezentuje istina, da se zna kako je nekada bilo i kako su se stvari završile kako nam se ne bi ponovile! I Srbija bi trebala mnogo više računa da povede o svojim sunarodnicima u Hrvatskoj, Bosni, Crnoj Gori i Kosovu.
Preporuke:
0
0
35 ponedeljak, 09 avgust 2010 10:38
Goran Jevtović
Mislim da se uporno, skoro vulgarno i mazohistički, zaboravlja da su Slovenija, Hrvatska a zatim i BiH, već do aprila 1992.godine bile međunarodno priznate države! Ravnopravne članice OUN!

1991.godine nije postojala VJ nego JNA. Funkcionisala je Savezna vlada na čelu sa Ante Markovićem. Diplomatiju je vodio Budimir Lončar. Predsedništvo SFRJ "funkcionisalo" je po principu konzensusa. Strani faktori (obaveštajne službe i raznorazni eksperti kriznih grupa) već su bili instalirani u zemlji i to na najvažnijim mestima.
Tadašnji vojni vrh multietnički i nejedinstven, sa kadrom zadojenim komunizmom i idejom očuvanja nekakve Jugoslavije u nedefinisanim granicama.
Milošević, osim ličnog autoriteta, nije imao nikakvu kontrolu nad JNA.

U Srbiji i svim srpskim krajevima prljave političke i stranačke bitke! Razaranje srpskog nacionalnog bića na najgori mogući način, iznutra!

Neko pomenu čuvenog kapetana Dragana, Draškovića, Mićunovića... Svi su oni pokazali svoje pravo lice i tada ali i mnogo kasnije.

Za to vreme tzv. međunarodna zajednica se sa "punim pravom" meša u unutrašnje odnose države koju je pre toga razbila.
Da smo tada napali Hrvatsku ili Bosnu bili bi proglašeni i zvanično agresorima! A pogotovo to nije mogoao da uradi Milošević i ne sam. Seća li se neko čuvenog VSO (Dobrica Ćosić, Milan Panić, kasnije Milo Đukanović...)

Aman ljudi, pa kako možemo sve ove činjenice zaboraviti?!
A što se tiče svih propusta i slabosti (DB, Jovica, Frenki i ostalio likovi), pa naravno, kada "tuča u kafani krene", onda je vrlo teško odrediti ko koga gađa flašama, ko ih "skuplja" a ko previja krvava čela!

Dakle, budimo realni i nemojmo stvari posmatrati baš tako uprošćeno.
Preporuke:
0
0
36 ponedeljak, 09 avgust 2010 12:27
major luka
Bravo Gorane svaka ti je na mestu.Kada neman koja se godinama gajila napadne i resi da konacno likvidira sve sto je srpsko onda tako i biva. Slabo smo naucili istoriju. To se isto desavalo i pred pad kraljevine Jugoslavije. Reziseri su bili iz istih zemalja kao i sada. Trebalo je unistiti Srbe i njihova stanista i jednom za svagda ih satreti.
Deseilo se sta se desilo. Srbija i Srbski narod moraju jednom za svagda da se otrezne i da im se to vise nikad ne ponovi. Moraju da nauce poruku koju im je uputio ARCIBALD RAJS jer su sve zaboravili. Moramo konacno da resimo uredjenje svoje drzave i da debelo povedemo o tome racuna. Nasi politicari od osnivanja prve Jugoslavije vise su voleli tudje nego svoje. Dokle cemo se sami ponizavati i udvarati ni sa sta drugima. Gledajmo svoje interese i samo svoje interese.Budimo ono sto jesmo.
Preporuke:
0
0
37 ponedeljak, 09 avgust 2010 14:26
Stari Vujadin
Jel ovo Zvezda i Partizan igraju. Toliko strasti a nigde analize. Predlažem posebnu rubriku o liku i delu SM. Isto tako i posebnu rubriku o Titu i Draži. E kad fanovi oba tabora budu tamo zauzeti, mi ovde možemo na miru da analiziramo.
Preporuke:
0
0
38 ponedeljak, 09 avgust 2010 15:22
Branislav
Srbija je bila garant Vensovog plana tj. SRJ.
Reci da Milosevic nije 1991. imao kontrolu nad JNA je nerazumno. Septembra 1991. JNA je trazila, ali nije dobila odobrenje od SM da zauzme npr. Zadar.
Sto se tice UNPROFOR-ovif oklopnih vozila, u tom momentu sem lakih transportera u Bosni nije bilo niceg ozbiljnog. Zabrana letova je bila u BiH, a ne u Srbiji. Uostalom Srbi su tu zabranu krsili kad god su mogli. Recimo prilikom operacije Una 95 kada su Hrvati pokusali desant na Bos. Krajinu iz Slavonije i sa Banije.
Meni ne imputirajte ove demokratske vlasti, jer nisam njihov pristalica.
Srbija ni diplomatski nije ucinila nista da pomogne RSK.
Kako, pukovnice, pravdate Dnevnik RTS koji za Knin javlja onako usput.
Kako odgovarate na ono Udruzenju starosedeoca.
Nikako, jer nemate sta reci. Samo da niko ne pljuje Slobodana. Eto, to je vasa politika.
Niste odgovorili ni za Maslinovu grancicu. KO je 20 minuta do 4 sata ujutro naredio da se akcija obustavi? A trebalo je da pocne u 4. Tog 14. 03. 1993. 800 krajiskih diverzanata proslo je iza hrvatskih linija i cekalo naredjenje da na spavanju uhvati najelitnije gardijske brigade HV. Onesposobili su im artiljeriju, prisunjali se polozajima. S druge strane stajala je 92. mbr. SVK cekajuci naredjenje da se proseta kroz otvorenu liniju i prodre na Jadransku magistralu. Medjutim u 20 do 4 stize naredjenje za povlacenje. Tih 800 jedva su uspeli da se povuku nazad a da ne budu primeceni. I akciju je planirao i vodio Kap. Dragan. Njegove Alfe bile su mozda najbolja vojska koju su Srbi ikad imali. Gomila ih se kasnije borila i poginula na Kosovu.
Preporuke:
0
0
39 ponedeljak, 09 avgust 2010 15:58
@Goran Jevtović
Kad je mržnja u pitanju, ne pomažu nikakve činjenice. Zamrzeće i vas.
Preporuke:
0
0
40 ponedeljak, 09 avgust 2010 16:37
tito
Svaka Vama čast gospodine Pavkov na ovom članku.Realno i istinito sagledavanje stvarnog stanja u RSK u to vrijeme. Ko može (ko hoće) da čita između redova Vašeg teksta jasno prepoznaje šta se stvarno desilo tamo.
Preporuke:
0
0
41 ponedeljak, 09 avgust 2010 18:05
Zaraki Kenpachi
@Žrtve zapadne propagande

Kakvo je stanje bilo u Srbiji(pa i u ''srpstvu'' uopšte)i koliko je SM mogao da se ''razmaše'' u vođenju spoljne politike,govori slučajevi dobro poznati iz 90-tih,Drašković je svoje prve demonstracije izveo u želji da izvrši državni udar(i zato tražio podršku u stranim ambasadama) i to sve za vreme rata u Bosni i Hrvatskoj, Đinđić koji za vreme bombardovanja nije čak ni u Srbiji i koji u sred Nemačke traži još jače i duže bombardovanje,a godinu dana kasnije on postaje premijer(decembar2000.) i to nadpolovičnom(ubedljivom) većinom

Sa takvim stanjem u ''eliti(političkoj)'' i u narodu ,teško je očekivati neke uspehe, kad vi morate da budete u defanzivi i u svojoj kući

Čak ni Miloš Obrenović možda ne bi mogao da izvuče mnogo bolje stanje u takvoj situaciji,jer nije morao na bojnom polju da istovremenu ukršta sablje sa turskim pašama,i da brine da li će ga neko njegov jataganom s leđa
Preporuke:
0
0
42 ponedeljak, 09 avgust 2010 18:15
au mile
@Sremica
Da gospođo/gospođice, Milošević jeste izdao Krajinu, i to je istorijska činjenica koju niko ne može da ospori. Nemojte da me vređate, imputirajući mi indirektno da sam istomišljenik sa Vukom Draškovićem, Sonjom Biserko i ostalim drugosrbijancima.
@Nataša
Rekli ste da je Milošević žrtvovao svoj obraz, teritoriju i deo naroda kako bi spasao narod od ništavila?
Pitam Vas, da li ima većeg ništavila po Srbiju i srpski narod nego što je to današnji režim Borisa Tadića. Hajde da razmišljamo hipotetički. Mislite li da bi posledice zamišljene vojne intervencije Srbije - pomoći Srpskoj Krajini, i potonje vojne intervencije NATO bile bitno gore po nas nego sada? Uzeli su Kosovo, a svedoci smo kontrolisane radikalizacije Raške i Vojvodine.
Čankovim sledbenicima treba reći da se Vojvodina prvobitno zvala Srpska Vojvodina i predstavljala je srpski nacionalistički projekat a protiv Mađara. Autonomija na koju se Čankovi autonomaši pozivaju postoji od 1974-1988, celih 14 godina! Međutim i to je dovoljno da uz pomoć SAD i NATO sanjaju o nekakvoj vojvođanskoj državi i naciji.
Preporuke:
0
0
43 ponedeljak, 09 avgust 2010 18:28
@goran sydney
Milosevic ... koliko je mudar i sposoban politicar bio vidi se po rezultatima.
milosevic nije bio nacionalno orijentisan jer je izasao iz komunisticke skole.
Da, za razliku od "antikomuniste" Vuka Draškovića koji je izašao iz škole Mike Špiljka, a Tadić iz komunističke škole Dragoljuba Mićunovića.
Takođe, rezultati obojice "velikana" su vrlo "impresivni"!
Preporuke:
0
0
44 ponedeljak, 09 avgust 2010 19:29
Goran Jevtović
Pošto sam svrstan u "branioce lika i dela druga Slobodana", pojašnjenja radi (po kozna koji put), ako bi neko trebao da se ostrvljuje na njega to sam ja i meni slični, na čelu sa generalima (našim komandantima) koji sada trunu u Hagu!
Dakle, činjenično, "zbog politike" Slobodana Miloševića:
- Šiptari su mi oteli stan usred Prištine (realno vredi oko 80.000 eura),
- dvoje dece je jedva preživelo (i bukvalno) zbivanja 90-tih u BiH i na KosMetu i nose trajne traume,
- rasturen mi je brak (i doslovno),
- šikaniran sam od "domaćih i inozemnih" tužilačkih i sudskih, pa i nekih drugih vlasti,
- penzionisan sam sa 22 godine efektivnog radnog staža i izopšten iz modernih "euroreformskih tokova" i posebno onih koji se tiču nikada uspešnije "profesionalizacije" vojske (sve do Afganistana),
- o "sitnicama" tipa razbijanje automobila i sličnim materijalnim tegobama,nebih ovaj put.

Usput, nikada nisam naravno bio član SPS-a i nedaj Bože JUL-a,čak mi je način vođenja te stranačke politike bio odvratan. Pogotovu onaj deo usmeren na medije (poortparoli poletarci i slični).

Ali, Slobodanu Miloševiću, Predsedniku, Vrhovnom komandantu, državniku u celini, svaka čast!
Bio je patriota i rodoljub! Branio nas je kako je znao i umeo u nikada težim okolnostima.
Naravno imao je promašaje, bilo je naivnih poteza, negovao je i ulizice i prevrtljivce, ali, na kraju, u Hagu, pokazao je sve. Položio je život za Srbiju! Slava mu.

Vreme će uostalom sve pokazati. I već pokazuje, zar ne?! Sada vidimo (od čuvenog petog oktobra) šta je "junaštvo" bez trunke "poniženja" i štete, jel da?!
Preporuke:
0
0
45 ponedeljak, 09 avgust 2010 21:25
Dušan A.
Ko to baca kamen, u to mrtvo more?
Autoru teksta,ѕa koji lično mislim da je istinit,jer i ja sam prisustvovao istim ili sličnim događajima u "ratu"-iѕdaji srpskog naroda, ću pokušati da dam odgovor.
Vi se verovatno sećate, a možete lako i da proverite sledeće činjenice-događaje.
Kada su neki srbi,dali glas na iѕborima Slobi,neѕnam tačno po koji put,onda su srbi urednici tada srpskih uglednih časopisa tražili prijem- raѕgovor sa Slobom.Na moje iѕnenađenje on ih je primio i taj raѕgovor je prenosila TV i to je ѕa mene bilo iѕnenađenje.Iѕmeđu ostalih pitanja i odgovora jedno pitanje i odgovor su ѕa mene bili vrlo ѕnačajni.Mislim da je Glavni urednik lista Politika postavio sledeće pitanje Predsedniku ne citiram Predsedniče mislim da bi Vi beѕ obѕira na reѕultate iѕbora radi dobrobiti srpskog naroda a i samih Vas trebali da date ostavku.Sloba u svom stilu odgovara ne, ne pada mu na pamet da daje ostavku jer narod kada nešto odluči to mora da je ispravno a pojedinac pa čak i on može da greši ali narod nikako i iѕ tog raѕloga nikako ne sme da podnese ostavku.
Divim se hrabrosti Urednika.
Posle par meseci predsednik Sloba sa Grčkim Premijerom odlaѕi u RS,na ѕasedanje skupštine, da Karadžiću objasni neke stvari u veѕi plana Z-4.Karadžić na toj Skupštini iznosi da je Skupština, narod odlučio da odbaci taj plan. Sloba potom izlazi za govornicu i objašnjava Karadžiću da narod nezna šta je za njega dobro i da zato postoje vođe koje treba da ga ubede šta je za narod dobro a da Karadžić nij dobar vođa jer nije ubedio narod šta je za njega dobro.
Neki srbi su i posle ovoga opet glasali Slobu.
Srbi su imali predsednika Vlade koji je raspisao izbore u vezi dolaska euleksa a i predsednika koji je potpisao taj dolazak 4-5 dana pred same izbore pa su ga opet neki srbi izglasali za predsednika.
E to su ti neki Srbi bez razuma za koje se pitaš ko su.
S poštovanjem,
Preporuke:
0
0
46 ponedeljak, 09 avgust 2010 22:22
@Zaraki Kenpachi
Milos nije morao da brine za ledja, posto je odmah na pocetku likvidirao Karadjordja i poslao njegovu glavu u Stambol.
Preporuke:
0
0
47 ponedeljak, 09 avgust 2010 22:26
nataša
Ovo je možda najružnija scena koju je neko izrekao o srpskom naraodu i stanju njegovoh duha koju ću vam sad prepričati.
Ulazim u jednu srpsku kafanu u inistranstvu i čujem dogovaranja dvojice Srba. Pitaju ima li šta da se proda. Naime mnogi su svoju egzistenciju i prosperitet utemeljili na "prodaji" to znači cinkarenju, ali i lažnom svedočenju protiv Srba, za bilo kakav novac ili neku privilegiju. To je postalo zanimanje broj jedan. Ja sam fakultetski obrazovan čovek i privatno se sa takvima ne družim, družim se samo sa onima koji kao i ja žive od svog stručnog rada i ne interesuju ih ni krediti, a kamoli "prodaja" drugih Srba kao način prosperiteta i materijalnog i društvenog. Taj sistem funkcioniše od te rupčage na kraju sveta do ministarstva spoljnih poslova i Predsedništva. Svoj prosperitet vide u ocrnjivanju drugih. Gopodinn Pankov je upotrebio vrlo kurentnu reč prodaja.
Za Branislava: potpuno ste u pravu kad tvrdite da je suština mojih tvrdnji da SM nije kriv. Apsolutnbo nije. Čak i ne krivim takve likove kao štop je general Vasiljević ili Perišić, koji me je uzgred "dao streljati", ali nisam ga čekao. Ni oni nisu krivci. Ni Frenki, ni Stanišić, mada Stanišić nije puno ni učestvovao u ratnim zbivanjima, više se petljao u izbore, na primer u Crnoj Gori je namestio pobedu Milu Đukanoviću. Oni su bili manje ili više dobre sluge loših stranih gospodara. Možda su mislili da će kolaboracijom osim za sebe nešto izdejstvovati i za naš narod, mada za Perišića i Vasiljevića znam da im to nije bilo ni na kraj pameti.
Za mene su krivci oni koji su rasturili našu zemlju, Jugoslaviju, i sad rasturaju našu otadžbinu Srbiju i naš srpski narod. Vatikan, Nemačka i Amerika. I okolni ološ, i domaći ološ.

Što se tiče naših ličnosti možemo samo ocenjivati jesu li se više ili manje loše snašli, jesu li pokušali najbolje što su mogli i mislili da treba, i jesu li u tome bili iskreni. Milošević je iskreno branio zemlju, a vaš kapetan Dragan nije bio iskren.
Preporuke:
0
0
48 utorak, 10 avgust 2010 01:36
gorštak
Mi smo se tokom decenija toliko navikli da imamo beščasnike i neljude za predvodnike, da smo potpuno izgubili kriterijume istinske valjanosti. Tako smo spremni da mnoge ljude proglasimo za časne i dobre, ne zato što su zaista takvi, nego zato što nisu toliko loši kao neki drugi. Mnogima se čini da je Slobodan Milošević bio ''istinski rodoljub'', samo zato što zemlju i narod nije prodavao brzinom kojom to čine njegovi petooktobarski naslednici. Ruku na srce, i nije, i samo utoliko mogu da se složim sa Goranom Jevtovićem i onima koji o SM misle kao on. Ali iako je za razliku od Đinđića, Koštunice i Tadića, Slobodan Milošević pružao kakav-takav otpor srpskim neprijateljima, taj otpor nije bio ni izbliza veliki i iskren koliko je mogao i trebao da bude. S obzirom na vojnu silu i motivisano ljudstvo kojima je raspolagala u odnosu na susede, Srbija je početkom devedesetih mogla da zaokruži svoj etnički prostor za najviše mesec dana. Prigovori o ''pritiscima iz sveta'' i ''optužbama za agresiju'', kao opravdanja za Miloševićevo oklevanje, ne piju vodu - neprijatelji bi skičali neko vreme, ali pred čvrstim i nepokolebivim narodom, spremnim da ide do kraja u odbrani svojih teritorijalnih i drugih interesa, tu novonastalu Srbiju bi prihvatili kao fakat, makar im se i ne htelo. I na kraju bi morali da se povuku, kao što su se povukli iz Vijetnama ili Somalije.
Slobodan Milošević je, međutim, činio sve, da do toga ne dođe. Neprijateljima je vraćao osvojene teritorije, odugovlačio s odlukama tokom borbi, ometao pobedu i tamo gde je ona bila sasvim izvesna. Odsustvo vojne reakcije tokom ''Oluje'', potpisivanje ''Dejtonskog sporazuma'', sankcije prekodrinskim Srbima ne želim ni da komentarišem. Na polju unutrašnje politike takođe nije činio ništa - nije ukinuo Jugoslaviju ( štaviše u prvoj tački ustava nazvao ju je ''državom svih građana'' ), nije reformisao prosvetu u nacionalnom duhu, nije se čak ni izjašnjavao kao Srbin. Nazivati ga ''velikim čovekom i patriotom'' više je nego preterano.
Preporuke:
0
0
49 utorak, 10 avgust 2010 01:56
Goran Jevtović
ali pred čvrstim i nepokolebivim narodom, spremnim da ide do kraja u odbrani svojih teritorijalnih i drugih interesa,

Uvaženi Gorštak, a da li smo bili i da li smo mogli biti takvi?
Potpuno identično priželjkivao sam scenario koji ste tako lepo izložili, ali, ali... Bili smo ipak "pečeni" mnogo pre (mi Srbi)i nebi se odigrao nikakav "Vijetnam". Znate zašto? Zato što mi ipak nismo Vijetnamci nego Srbi. Pa još u to vreme straobalno inficirani komunizmom i jugoslovenstvom. Sa ove vremenske distance zaista je sve moglo bolje.

Milošević ipak nije bio izdajnik, kukavica, netalentovani državnik, loš Srbin. "Možete mi verovati, ali i nemorate..."

Srdačan pozdrav.
Preporuke:
0
0
50 utorak, 10 avgust 2010 08:17
Kutuzov
Toliko velikih vojskovođa samo na ovom sajtu, a Srbija sve manja!
Preporuke:
0
0
51 utorak, 10 avgust 2010 11:07
Branko S.
Pomalo je žalosno čitati ove komentare, i to nakon 15 godina...Zar je moguće da nam je pamćenje tako kratko?
Možda vam pomognem:
G-din Milošević je bio prdsednik Srbije, a ne SFR Jugoslavije (B.Jović je tada bio predsednik predsedništva, a Ante Marković predsednik vlade). Predsedništvo SFRJ je imalo ingerenciju nad JNA (njena prvobitna uloga bila je da razdvoji sukobljene strane). 25. juna 1991.godine Slovenija i Hrvatska donose odluku o proglašenju samostalnosti. Započinje sukob u Sloveniji, i tenzije u Hrvatskoj.Kada je vrh JNA predlagao razoružavanje svih paravojnih formacija, tu ideju je "srušio" Bogić Bogićević (Srbin, predstavnik BiH, "vatreni" pristalica A.Markovića i Slovenca Drnovšeka).
A ono što je važno za temu: Nesrećni Milan Babić osniva SAO Krajinu (21.12.90.god.), a na jako simboličan datum, 1. april 1991.godine,proglašava
formiranje RSK i njeno otcepljenje od Hrvatske.
Sličan scenario prihvatio je i R.Karadžić u BiH, ne shvatajući da su na taj način definitivno
"okrnjili" krnju Jugoslaviju.
Da skratim, UN su teritoriju RSK proglasile za "zaštićenu zonu", i trebalo je kroz pregovore doći do konačnog statusa.Ali ne više "ostatka" koji je želeo da ostane u Jugoslaviji, već nekoliko "država" koje su u međuvremenu nastale.
Dogodili su se "Bljesak" i "Oluja"...Pitam ja izbeglice iz Knina koliko ima poginulih, ranjenih, zarobljenih...Odgovor je samo bio:"Izdalo nas...
pa smo pobegli u Srbiju"."A ko vas je izdao?"-bio sam tvrdoglav u pitanjima...Odgovora nije bilo.
Ja bih poginuo za svoje ognjište, a oni su pobegli...Posle nekog vremena mi proradi pamet...I neka su pobegli.Protiv svih sila koje su se udružile ne bi ništa postigli, i uludo bi izginuli.Tu zamku je izbegao i g-din Milošević, jer je omča NATO-a ponovo bila spremna (prvi put u scenariju sa Slovenijom).Srbija je dobila "svežu krv", svoj narod koji je vekovima čekao da se sa njom ujedini...I ostavite Čoveka da u miru počiva,
izdajice su na nekom drugom mestu.
Preporuke:
0
0
52 utorak, 10 avgust 2010 14:32
goran sydney
milosevic je stvorio rsk i vukao sve konce u krajini. uklonio raskovica, ponistio izbore i postavio martica za predsednika, postavljao generale, odlucivao o vojnim dejstvima kojih ustvari nije ni bilo, zrtvovao 2000 ljudi u napadu hrvata na ravne kotare 1993., dogovarao se sa tudjmanom dok su ljudi ginuli i na kraju ORGANIZOVAO napustanje krajine bez reakcije VJ koja je po vens-ovenovom planu bila obavezna da zastiti srbe u krajini.
ako se krenulo u ratnu opciju onda se nije smelo dozvoliti da vojnici krenu ka zadru pa stanu, pa se vracaju, pa ponovo krenu pa to obori moral, ljudi ne znaju sta je cilj, postaje im sumnjivo da postoji neki dogovor za koji se ne zna na terenu...
i tako je bilo u vise navrata. narod je vucen za nos tj drugim recima prodat
Preporuke:
0
0
53 utorak, 10 avgust 2010 15:13
BG plavusa
Komentari Gorstaka i Gorana Jevtovica su zakon.Zbog njih pratim NSPM>
Preporuke:
0
0
54 utorak, 10 avgust 2010 18:18
@Radgost
I sada ponovo,hiljaditi put valjda,NSPM nam osvežava sećanje tekstom da su SM i Srbija izdali, ma šta izdali,prodali,Srbe izvan Srbije jer su

prihvatili republičke granice u SFRJ kao granice novih nezavisnih država.Rusija,nuklearna velesila, nije uspela ili nije mogla,da menja međurepubličke granice a Slobodan Milošević i Srbija su 'prodali ljude i teritorije' umesto da promene granice!?


Da neko i ovo pomene.
Ipak mi nismo Rusi i ne možemo si priuštiti ono što oni mogu sebi. Morali smo ih promeniti.
Preporuke:
0
0
55 utorak, 10 avgust 2010 19:05
nataša; eureka!
Otkrio sam! U svim ratovima koji su Srbi vodili devedesetih, a u kojima se koliko toliko pitao Milošević, a pitao se prilično, iako ne potpuno, nije bilo ni jedne ofanzivne akcije, samo odbrambene, što je u potpunoj saglasnosti sa onim za šta se javno verbalno zalagao i kakve je ugovore potpisivao. Dakle postojale su samo odbrambene vojne aktivnosti kako se moglo i koliko se moglo, računajući tu i taktička, strateška i potpuna povlačenje.
Nikoga u tome nije slagao, pa samim tim ni prodao.
Preporuke:
0
0
56 utorak, 10 avgust 2010 21:28
BEOGRAĐANKA @VOJVODJANKA
Ne znam šta je vrapcima jasno ali do ratova je došlo jer je HDZ po dolasku na vlast 1990. godine, grubo kršeći ustavnu proceduru, izbacio Srbe iz Ustava Hrvatske i proglasio ih za manjinu. Imajući u vidu dešavanja u Drugom svetskom ratu, Srbi su se ovog puta organizovali i pružili otpor. Inače, o ratnim zbivanjima 1941. god. znam iz porodične istorije jer mi je jedan pradeda bio sveštenik a drugi advokat u Pakracu. I jedan i drugi su zaklani u Jadovnu.
U BiH se isto dogodilo, Srbi su izbačeni iz Ustava i od konstitutivnog naroda proglašeni za manjinu. Eto, gospođo, to je uzrok ratova na ovim prostorima. Inače, što se mene tiče, možete pljuvati koga hoćete. Lično nisam pristalica takvih manira, ali, Bože moj,ima nas raznih.
Preporuke:
0
0
57 utorak, 10 avgust 2010 21:42
BB jedan
Da, komentari Gorštaka i Gorana Jevtovića su zakon. I ja prvo njih pročitam.Goran se jedno vreme nije javljao ali hvala Bogu opet je među nama.
Preporuke:
0
0
58 utorak, 10 avgust 2010 23:01
Insajder@gorštak
Pouzdano znam da se Milošević od kada je postao punoletan izjašnjavao kao Srbin a njegov brat kao Crnogorac.
Preporuke:
0
0
59 sreda, 11 avgust 2010 03:17
nebojsa brankovic
Pozdrav pre svega i cestitka za potez oko izlaska iz sluzbe,NOVAC,VLAST ona prava ne mislim na ove nase tj njihove pijuncice,je odredila ishod mnogo pre nego sto je iko i znao da pocinju igre na ovim prostorima,i to je prakticno jedina po mom misljenju istina,zavadi pa vladaj je izreka koja je davno izrecena ali ocito to ljudi ne vide valjda previse citaju novine i gledaju tv pa im se pogled zamuti,sve se jednostavno plati i zavrsi kako o n i to hoce, mogu sve a mi mozemo samo da se ceskamo i gledamo naravno ko vidi malo dalje,naravno igrice su uvek spremne za razbijanje dosade,skupstina,korupcija,deklaracija,hag,i sve sto pozelis jos,samo kazi,smisli,i eto parica tj direktnih stranih investicija pa po nasem dzepu i to sve za racun belosvetskih lihvara i secikesa,kojima naravno gle cuda nikad dosta pa cede vodu iz drenovine.
Samo sam zeleo da vam malo priblizim pricu sa neke druge strane,NOVAC JE SVE PRODAO a ljudi su kvarna roba pa ne znaju da postoji nesto vaznije od njega a listu, nju pravimo sami.
Preporuke:
0
0
60 sreda, 11 avgust 2010 05:18
svedok
Nisam bas protivnik Milosevica ali mu
mnogoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
zameram sto nije poslao svoga sina u vojsku devedesetih , bio je vojno sposoban, velika sramota za srpskog predsednika.
Preporuke:
0
0
61 sreda, 11 avgust 2010 07:09
Srboljub Savic
Price g. Pavkova su delic dogadjanja tih starsnih
godina. Tomovi knjiga se mogu prikupiti.
1994 putujem (avionom) sa sekretaricom staba VRS.
rica: "rad u stabu pocinje kruzenjem prve litrenjace mucenice, a kojim brojem se zavrsava?"
Konvoji kamiona-furgona u pratnji CB redovno nocu
prelaze Dunav.
Strane novine svakodnevno izvestavaju-detalnjo,
kako VH gradi pristupne puteve, poseda strateski
vrh, za vrhom, dovlaci artiiljeriju, ... Nijedne
protiv-akcije, nijednog metka. "Serbez rabota"
Trgovina svimi svacim medju "neprijateljima"-cveta.
Knin i cela Krajina padaju lako (ako ne racunamo
pobijene Srbe, prolivenu krv, suze, ocaj, ...).
Od 1974 republike grade buduce drzave, sistematski.
Shiptari svim sredstvima pokusavaju da dobiju
satus republike (demonstriraju i pokazuju svoje
namere celoj Evropi).
Srbija, spava.
Srbi u BiH, Hrvatskoj,... zive u Jugoslaviji.
Srbijom se siri glas-"dolazi nas-SM"
Na dve-tri parole, Srbi ustaju, hrle na Kosovo.
Njega podrzavaju jos vise oni koji nikad nisu bili
clanovi SK (a mnogi prednjace u "zajmu za preporod
Srbije").
[Ko ga je odabrao i doveo? Svakako ne, neznalica.]
Srbi su poverovali da on moze da ostvari ideju
opstanka-"svi Srbi u jednoj drzavi". "Otkriva karte", stvara nevidjenu policiju a ne dira JNA.
Slovenija napusta Predsednuistvo, a nas veliki
drzavnik i ne mari za Ustav ("nek idu!"). Srbija
ni tih godina ne postaje drzava, a srpski narod
sanja, a da ne zna ni sta.
Drzavnik ne zna sta rade reziseri, majstori, meshetari, ...Oni svoj posao znaju, plan i sredstva
su pripremili, a Srbe uvlace u krvavi gradjanski
rat i predstavu o nama, goru od nacista. U tome
imaju dovoljno pomagaca, medju nama. Kako je cilj
i potpuno unistenje JNA (etiketirane kao srpska),
odjednom nicu "dobrovoljacki" odredi, "specijalci"
i "srbocetnici" (neophodni da "ulepsaju" sliku).
Potom nastaje VSK, VRS, pa VJ.
[Verujem da bi bilo potrebno nekoliko godina rada
da se sav haos od 91 do 99) pravno odredi.]
S. Savic
Preporuke:
0
0
62 sreda, 11 avgust 2010 07:52
Srboljub Savic
Deo 2
Paralelno sa haosom i stradanjem srpskog (pre svih)
naroda, razbijanjem svega izgradjenog, pod vodjstvom nasih vrlih politicara i drzavnika (jednih osudjenih i pokojnih i dela netaknutih, iako ni malo beznacajnih), odvijao se poseban
proces.
U Srbiji je bilo potrebno stvoriti novo-"kapitalisticko" vreme. Kako je bilo neophodno
imati i bar neke "kapitaliste", organizovana je
nevidjena inflacija (posle davanja direktorrima
vecih ovlascenja (manje odgovornosti) od vlasnickih
i sankcije, kakve ni Nemci nisu imali posle oba
svetska rata.
[Majstorima nije bilo tesko da sankcije "ujdurisu"
organizujuci "Markale", zadrzavajuci izvestaj
vojnih-UN strucnjaka i vladajuci SB UN.]
Tako, jedni su ginuli i stradali, drugi ubijali, neki plenili, dok su "glavni" kajmak skupljali i
"kapitalisali".
"Kruna" je stavljena bombardvanjem, a "revolucija"
(nije slucajno 5 Oktobar) je svemu dala "narodni
legalitet". Okupacija KiM pa proglasenje "NDK"
su samo nastavak zapocete price (jos nezavrsene).
Mnogi srpski krajevi nisu vise srpski, a dokle ce
Republika Srpska i Srbija, ne zna se (mi ne znamo,
a majstori ne pricaju).
Mladost, koja je preostala, sprema se da se pridruzi "dobitnicima" po svetu, a uscesnici i
njihova secanja, ne mogu da racunaju na dug vek.
Posto nam nije prvi put, "da nas prodaju" (moze i
prevare), razmislimo dobro, ko smo?
S. Savic
Preporuke:
0
0
63 sreda, 11 avgust 2010 11:01
Odbrana i poslednji dani
Pa, nije valjda da su Dejtonski i drugi mirovni sporazumi donošeni spontano, u pet do dvanaest? Od kada je rat krenuo na njima se radilo, a radilo se na nekima i pre početka rata.Jer, oni koji su konstruisali rat znali su i kako će da izgleda mir, uz neke manje korekcije. Slobodan Milošević se samo uklapao u te kalupe. Njegov problem i velika greška je to što je mislio kako je on taj koji vodi igru. Zato je i stradao.Pošto je Srebrenica prema ranijem dogovoru, a u sklopu Dejtonskog sporazuma, pripala Srbima, Alija Izetbegović je mesec dana pre srpskog napada povukao iz Srebrenice elitne jedinice i naoružanje. Srebrenica i RSK su morali pasti da bi došlo do potpisivanja Dejtonskog sporazuma. Sve bilo je konstrukcija kao i izmišljeni genocid u enklavi.
Preporuke:
0
0
64 sreda, 11 avgust 2010 14:58
Radgost
@Radgost ili plansko skretanje pažnje od NSPM
Navod:
Da neko i ovo pomene.
Ipak mi nismo Rusi i ne možemo si priuštiti ono što oni mogu sebi. Morali smo ih promeniti.- kraj navoda.

Jedan rimski papa,pre 30-ak godina,je podstakao versku revoluciju u svetu;katoličku u Poljskoj(Solidarnost,Leh Valensa itd) i islamsku u Iranu(Homeini,pazdarani itd).U SFRJ se organiѕuje
pojavljivanje gospe u Međugorju,a potom se javlja u Japanu,Ruandi,Venecueli,Kubi,Urugvaju.Molim lepo, zašto ne vidite da su katolici i muslimani braća
po oružju u borbi protiv nas pravoslavaca.Krstaši i razni Tevtonci napadaju pravoslavce sa zapada a muslimani to čine sa istoka;ovo versko sadejstvo evo
traje preko 800 godina.(bili saveznici u Bosni,zar ste zaboravili?).A 1992g. u SB UN je i ruski ministar
Kozirev glasao za to da se uspostavi opsada SRJ.
Sve do petog oktobra Srbi se okupljaju i pretežno brane uglavnom uspešno.Narod sa svojom vojskom je
stvorio Srpsku i sačuvao Srbiju;tom stanju na terenu
Srbi su dodali svetsku slavu braneći se od NATO-a.
Petooktobarci su predali Srbiju,Srbe i njihovu imovinu krstašima koji nas napadaju bez prekida
još od vremena Karla Velikog.Kad je u svetu počelo
da se uvažava Rusija petooktobarci su tražili da
se Ruska vojska povuče sa Kosmeta.
Lično mislim da napis i razna mišljenja protiv za sve
'odgovornog i krivog' Slobodana jesu postavljena
planski;usput da se ulove preostali Srbi koji su
spremni da se brane.
Preporuke:
0
0
65 sreda, 11 avgust 2010 17:55
Ljubiša Spasojević
Lično iskustvo koje je gospodin Pavkov opisao vredi više nego bilo koje teoretisanje.
Preporuke:
0
0
66 petak, 13 avgust 2010 20:08
Milodan
Pre svega moje poštovanje gospodinu Pavkovu!
Raznim drugim povodima pisao sam o ovome i bio razapinjan na stub srama. U vreme izeđu odbijanja - propasti Plana ze-četiri, Bljeska i Oluje u srpskim opozicionim medijima je, sad'ne znam tačno da li pre ili posle Bljeska, u opozicionoj srpskoj štampi se otvoreno pisalo o dogovoru Milošević - Tuđman o "puštanju" RSK niz vodu što bi Franjo kompenzovao kroz podelu BiH. U tom smislu preduzete su određene kadrovske mere, na čelo VRSK umersto smenjenog generala Čeleketića došao je general Mile Mrkšić. Bez ikakvog vojničkog otpora u Oluji je pao Knin i taj deo RSK, kolone izbeglica se kretala prema Srbiji a o svemu tome je RTS obaveštavala javnost u Srbiji kao o nekom sporednom političkom događaju. Evo šta je na tu temu izjavio jedan srpski izbeglica:
Stari vojnik, Krajišnik, u vojničkoj uniformi, sa pocepanim cipelama na bosim nogama i krajičkom cigarete u ustima, pričao nam je kako je pukao front i šta se zapravo dogodilo.
„Izdaja Srbije! Milošević nas predao Tuđmanu“, to je opšta priča svih izbeglica koju on pokušava da konkretizuje i potkrepi dokazima. „Komanda je bila u rukama Beograda“, priča on. „Pre dva meseca je poslao Milošević Mileta Mrkšića za komandanta vojske Krajine i 260 oficira iz Srbije, Srbijanaca. Svi su oni raspoređeni na komandna mesta u Krajini, po gradovima, i smenili su krajiške komandante u vojsci. Za ta dva meseca Mrkšić je polako, po nalogu iz Srbije, povlačio teško naoružanje i slao ga nazad, u Srbiju. I kada je vratio ono najskuplje i najvažnije - pripremio je predaju Krajine. Mi smo samo dobili naredbu za povlačenje, a narod je pozvan u bežaniju. I tako je otišla Krajina.“
„Znači, Srbijanci izdali braću“, pitamo mi, tražeći mržnju i gnev u njemu.
„A ne, nije narod. To je samo Milošević, komunisti“, kaže čiča. „Narod nam je i pomagao. Dolazili su dobrovoljci, stalno.“

Detaljnije na:
http://www.danas.rs/danasrs/dijalog/uzmi_malo_masti.46.html?news_id=196828
Preporuke:
0
0
67 subota, 14 avgust 2010 20:00
M
Vrhunski je cinizam dokazivati izdaju bilo koga, navodima sa medija koji su "na jaslama" neprijatelja Srbije.
Preporuke:
0
0
68 sreda, 18 avgust 2010 16:23
Orlando Blum
Gospodine Pavkov, hvala vam na hrabrosti da govorite o stvarima zbog kojih se ne tako davno gubila glava, kako kazete. Krajina je prodata a razni kriminogeni elementi iz Beograda sa znackama DB-a su ubijali i terorisali postene rodoljube i oficire RSK koji su hteli da brane zemlju. I Zemunski klan je u Slavoniji i Baranji poceo karijeru. Automobili, prostitucija, droga pod maskom nacionalnih interesa. Kada je potpisan Erdutski sporazum, vas pukovnik Mladenovic je navodno rekao nesto sto ga je kostalo zivota, "tenkovi ce se povuci odatle samo preko njega mrtvog". To mu u Beogradu nisu oprostili. Vi znate za njegovu pogibiju pod sumnjivim okolnostima iz prve ruke. Nisam poznavao Stojana Mladenovica, ali je taj divni covek zasluzio da se po njemu nazove bar jedan sokak u Beogradu a njegove ubice da odgovaraju! Hvala vam sto ste ga pomenuli. Ima na stotine patriota koje je zadesila slicna sudbina, samo zbog toga sto su hteli da brane svoju zemlju. Vas prijatelj je bio u pravu. Gubila se glava zbog Slobine galantnosti prema Tudjmanu. Vi ste bez problema tada mogli uci u Osijek, pa cak i Zagreb ali Sloba je imao dogovor! Da li znate da je planer Oluje Americki general Vuono bio kod Slobe u predsednistvu Srbije, 2 nedelje pre napada? Beograd se branio u Kninu, a kada je napustena Slavonija i Baranja, bombardovanje Beograda je moglo da pocne! Ko god to nije hteo da vidi, taj je nam je bio gori neprijatelj od onih koji su nas bombardovali! Mnogo je bolje bilo za Srbiju da ratuje 1991, 1995 nego 1999. Najbolje bi bilo da nije morala uopste.
Preporuke:
0
0
69 četvrtak, 19 avgust 2010 22:39
A.Bajić (1)
Tekst je krajnje životopisan i vredi ga pročitati. Ono što mi malo smeta što je nekako opšta poruka u stilu B92 (tajne službe, šverc i sl. je u prvom planu a sve ostalo se samo uzgred pominje).

Ponukan tekstom i nekim komentarima želim da iznesem nekoliko ličnih stavova o Slobodanu Miloševiću i padu Krajine – kroz jedan hronološki prikaz.

1.Slobodan Milošević je plod srpske komunističke elite, i u smislu nacionalne svesnosti njen prilično uspešan plod (s obzirom kako je mršave rezultate ta elita imala u SFRJ). Oni su njega izabrali jer im je trebao neko preko koga bi poveli borbu za ravnopravniji položaj Srba u federaciji.

2.Njegov dolazak na vlast više je rezultat izbora drugih nego njegove vlastite sposobnosti. Lično nije imao naročite vrline, kako moralne (što vidimo iz toga u kakav oblik vladanja se na kraju upustio) tako ni državničke (teško da možemo prepoznati ijednu njegovu trajnu zaostavštinu). Ali bio je vrstan birokrata sposoban da i iz najtežih situacija izvlači maksimume. I verovatno je izgledao, u to doba, kao najbolji izbor za povereni zadatak.

3.Mora mu se priznati da je do kraja, u većoj ili manjoj meri, ostao veran onima koji su stajali iza njega. Verovatno je delio sa njima velik deo ubeđenja. Ali ne sva i nije imao njihovu strast. A zar se to moglo očekivati od jednog birokrate? Ratovao je i pružao podršku Srbima u Dalmaciji ali nije osećao potrebu da ode tamo i vidi te krajeve, da uspostavi ličnu vezu i svest o onome zašto se bori.

4. Pitanje ravnopravnosti u federaciji prelazi 1990. u pitanje opstanka federacije. O ovom po Srbe sudbonosnom pitanju odlučuje Slobodan Milošević i uski krug ljudi oko njega. Ali i da je krug bio širi to ništa ne pomaže – nejedinstvo u pogledu željene budućnosti je ogromno. Trenutak je tražio nekog sa jasnom strateškom vizijiom, a na sceni je bio samo Milošević. Pa opet, on izašao sa planom koji je verovatno i bio najbolji od svih srednjih rešenja. Iako je u sebi sadržao klice svih budućih poraza.
Preporuke:
0
0
70 petak, 20 avgust 2010 11:00
A.Bajić (2)
5.Plan se uobličavao postepeno u toku 1990. i 1991. uz brojna periodična variranja. U osnovi se sastojao iz: Slovenija može napusti federaciju, Hrvatska isto ali tek nakon novog razgraničenja, Muslimane treba staviti pred takav izbor da im jedina ozbiljna budućnost bude u ostanku, Makedonija isto može ići ali treba pregovarati da ostane. Prema tome, odlučeno je da se ide na rasturanje Jugoslavije jer kao takva nikome nije odgovarala. Ali na ovaj način izgubljen je snažan oslonac koji se mogao očekivati od strane brojnih političara na Zapadu, koji su bili skloni očuvanju Jugoslavije.

6.Rat u Hrvatskoj je izneo na videlo nekoliko stvari. Armija dugo nije stavljena pod potpuni nadzor, ratne operacije su bile nepotrebno haotične, mobilizacija u Srbiji je loše primljena, a na svetskoj sceni dešavali su se neočekivani lomovi. Ali krajem 1991. sve izgleda sasvim u redu, plan je ostvaren i potrebe za daljim ratom nema. Prihvata se Vensov plan. I ovo je na prvi pogled dobar potez jer alternativa je samo dalja eskalacija rata – ali upravo je ovaj plan omogućio Nemačkoj da ubrzo pokrene niz priznavanja Hrvatske u avnojevskim granicama.

7.U 1992. ide se na drugu fazu plana – Bosnu. Ali tu se javljaju dve nepremostive prepreke. Prva su strani igrači. Dok je na Zapadu i bilo onih koji su želeli očuvanje cele Jugoslavije, dotle niko sa Zapada nije bio spreman da dozvoli stvaranje Srbo-Jugoslavije na 75% područja SFRJ. I naročito na to nije bio spreman u tom trenutku. Dozvoliti stvaranje povelike države pod dominacijom Srba u trenuku kada je Smolensk postao pogranični grad – to bi bilo neozbiljno. Ekspresno je isposlovan referendum u Bih i njeno priznanje. Praktično da bi osujetio Miloševića Zapad je gurnuo Muslimane u rat.
Preporuke:
0
0
71 petak, 20 avgust 2010 13:26
dragoslav pavkov@A.Bajić
Samo napred,dobro vam ide...
Sve što ste napisali i što ćete izgleda napisati u nastavku su opšte poznate činjenice,a koliko su shvaćene i prihvaćene od Srba-videćete iz komentara koji će uslediti.Jedino ako svi komentatori nisu prešli na drugu temu.
Ako vaše (i moje doduše) viđenje prihvatimo kao ispravno,svejedno nam ostaje da se s tim suočimo i vidimo šta ćemo dalje.
Nažalost,poznato je da smo kao narod neskloni da priznamo grešku.Oni koji su do skora bili najžešći "slobisti" da ne kažem staljinisti-sada su otišli u drugu krajnost:Evoluirali su u nekakve "turbo-Srbe" koji su sami sebi uzeli za pravo da izdaju licence o tome ko je autentični patriota a ko je na putu izdaje.Kao što su nekad gledali u CK i Tolstojevu, danas glave okreću prema Moskvi i Pekingu jer,tamo su oni koji će tirjanstvu stati nogom za vrat...
Šta će tu,kada do toga dođe biti dobro za nas-ne kažu.
Ali nije ni važno...
Važno je da oni ponovo,po ko zna koji put budu u pravu.
Preporuke:
0
0
72 petak, 20 avgust 2010 22:48
A.Bajić (3)
9.Drugi problem su bili lokalni igrači. Da bi pretnja Muslimanima bila autentična Slobodan Milošević je morao naoružati i podržati lokalne Srbe. A kada je to učinio više ih niko nije mogao obuzdati. To su bili ljudi potpuno drugačijeg kova i nazora u odnosu na Miloševića. I vodili su rat onako kako ga on ne bi nikada vodio (upadljiva je razlika između rata u Bih i ratova u Hrvatskoj i na Kosmetu).

10.Rat u Bih i sunovrat Rusije (u njenoj šok-privatizaciji) do početka 1993. još nisu bili pokolebali Slobodana Miloševića – to vidimo na osnovu reakcije na Maslenicu. Ali kako je godina odmicala sve je bilo vidljivije da on napušta dotadašnji plan, i da pokušava doći do novog koji bi bio na realnijim osnovama. Dešavanja oko Vens-Ovenovog plana i jesenji izbori to jasno pokazuju. Ali to je sada prilično teško – pod sankcijama, politički izolovan od Zapada, i pod teretom rata u Bih kojeg ne kontroliše.

11.Ipak 1994. trud se isplatio. Uspeva u velikoj meri razbiti svoju političku izolaciju. I još samo kada ne bi bilo onih u Bosni koji ga stalno vraćaju na početak. Bili su mu kamen oko vrata. Sve što bi uradili Zapad je pripisivao njemu, a on ih je tako malo kontrolisao. Za razliku od njega imali su daleko kvalitetniji pogled u budućnost i neuporedivo bolje su razumevali novonastale odnose na svetskoj sceni. Ali svoje mogućnosti su debelo precenjivali.
Preporuke:
0
0
73 subota, 21 avgust 2010 10:13
A.Bajić (4)
(8. nema - greška u numeraciji)

12.O sudbini Krajine te 1994. odlučuje još manji krug ljudi nego tri godine pre. Tu je Slobodan Milošević suvereni vladar. Za njega je rat u Hrvatskoj davna prošlost i jasno mu je da je Krajina neodrživa. Samu genezu sazrevanja odluke, koja će široj javnosti biti jasna tek 4.8.1995., nije lako pratiti – malobrojnost onih koji su odlučivli, podređenost svega što se dešavalo ratu u Bosni, a ne treba zaboraviti da je rešenje za Hrvatsku uveliko zavisilo od rešenja za Bosnu. Ali nesumnjivo da je odluka (ili bar njen osnovni oblik) pala u toku 1994. Već u novembru kada Hrvatska aktivira zamrlo grahovsko-kupreško ratište (zauzima Kupres i započinje svoj put duž Dinare) nemamo reakciju koja je primerena.

13.Ako je odluka donesena tako rano, zar nije bilo moguće i neka njena drugačija realizacija od Oluje? Sigurno jeste. Moralniji političar bi svakako pokušao nešto drugo. Verovatno bi preko Zapada pokušao da izdogovara što povoljniju autonomiju za Srbe u okviru Hrvatske – ali bez zavaravanja, to ne bi bila autonomija u obliku Z-4 nego tek malo poboljšani hrvatski predlozi (otprilike nešto kao u Istočnoj Slavoniji).

14.Ali Slobodanu Miloševiću, a verujem i bilo kojem drugom političaru kojem moral nije na prvom mestu, ta opcija nije izgledala privlačna. Radilo se o dve stvari. Prvo, bojao se reakcije svoje baze, kako one u Kninu tako i u Beogradu. Nije mogao očekivati da će ga oni iz Knina slušati kada shvate kakvu im je sudbinu namenio. A dugotrajni pregovori o vraćanju Srba Hrvatskoj bi ga učinili veoma ranjivim u Beogradu. I jedne i druge je bolje staviti pred svršen čin.
Preporuke:
0
0
74 subota, 21 avgust 2010 16:35
A.Bajić (5)
15. Drugo, na ovaj način bi se dobrovoljno odrekao jakih aduta u pregovorima, a želeo je da ima što veću cenu dok god pregovara. To je nalagalo da sve opcije budu otvorene do samoga kraja – tako je sve do pred početak Oluje imao mogućnost da odigra i drugačije (čime bi i Zapadu i Tuđmanu prilično zakomplikovao). Treba primetiti da je i ovde on donekle u pravu. Tuđman je bio prinuđen da bude veoma kooperativan u Bosni zbog neizvesnosti oko rešenja u Hrvatskoj.

16. Godina 1995. je godina odluke. Ponor u koji je upala Rusija je toliko očit (pobuna parlamenta, Čečenski rat) da Milošević želi razgovarati samo sa Amerikancima. Amerikaci sa svoje strane žele okončati rat. I tako na scenu stupa duet Milošević-Holbruk. Amerikancima je ovaj put zaista stalo do postizanja dogovora i po prvi put su srpske zahteve uzeli u obzir. Holbruk je kao osnovni princip postavio nepromenljivost avnojevskih granica. U Bosni je prihvatljiv neki oblik labave federacije, teritorije mogu biti koninualne (tj. neće se ići na razbijanje srpskog prostora u nekoliko celina), Sarajevo se ne može deliti, a podela se vrši u procentu 51:49. U Hrvatskoj ići na razoružanje i dogovaranje nekog oblika autonomije – na svaki drugi avanturiza će uslediti žestok odgovor. Po potpisivanju mirovnog sporazuma Srbiji će biti ukinute sankcije.

17. Kada i kako je u tim pregovorima Slobodan Milošević otvorio karte u pogledu Krajine, i da li je upšte zauzvrat nešto dobio, ostaje prilična tajna s obzirom na karakter pregovora. Ali je jasno da u proleće 1995. i Hrvati i Amerikaci znaju da on neće zaštititi Krajinu. Dok pregovori traju obe strane ponašanjem potvrđuju spremnost na dogovor. Prvo Milošević mirno prihvata pad Zapadane Slavonije, a zatim Amerikanci prihvataju pad Srebrenice (ubijanje zarobljenika svakako nije bio deo dogovora). I onda nastupaju ona četiri dana u kojima je slomljena Krajina.
Preporuke:
0
0
75 subota, 21 avgust 2010 22:05
A.Bajić (6)
18. Puno aktera na srpskoj strani nije znalo kakva će biti reakcija (mada, kao što vidimo iz ovog teksta, oni koji su trebali znati znali su). Ali brzo će i oni iz ćutanja Beograda izvući zaključak. Trenutak spoznaje - težak i gorak. U Krajini nastupa panika i sve je brzo gotovo. Svima odgovara da se sve što pre okonča. I tako se tragično završava četristogodišnja istorija Srba u Hrvatskoj.

19. Da li je moglo biti drugačije? Svakako da jeste. Srbija je raspolagala, bez ozira na NATO pretnje, brojnim mogućnostima da se bar vojnički stvari dese drugačija. Ali neosporno je da ta Srbija u tom vremenu nije bila ni spremna ni sposobna za napore koje bi iziskivao rat do pobede. I ma kako bilo teško podneti poraz nema smisla krivicu svaljivati na Slobodana Miloševića. Bez obzira na očitu nemoralnost čitave igre koju je igrao. On se branio da je učini sve da zaštiti narod i da je u datom trenutku izvukao maksimum koji je mogao – i što je najgore verovatno je, bar delom, u pravu.

20. Dalji tok dešavanja je vodio Dejtonskom sporazumu. Videvši da se Milošević ne šali u garantovanju mira i dobivši novi front u dužini od 150km na kojem je hrvatska vojska, rukovodstvo Srba u Bosni krajem avgusta prepušta Miloševiću odlučujući glas u vođenju svih daljih pregovora. Usledilo je 15-dnevno NATO bombardovanje (uvertira onome četiri godine kasnije) i hrvatska ofanziva prema Banjaluci. I sredinom oktobra sve je bilo spremno za Dejton. Tamo je nakon višednevnih pregovora izvršeno ustavno utemeljenje Bih, podela na dva entiteta i dogovoren je Erdutski sporazum o vraćanju Istočne Slavonije Hrvatskoj.
Preporuke:
0
0
76 nedelja, 22 avgust 2010 12:28
A.Bajić (7)
Na kraju bih da iznesem i jedan lični utisak vezan za pad Krajine. Nekako kada se god razmišljam o njemu padne mi na pamet jedna pesma koju sam čuo na krajinskoj televiziji negde oko 20. jula 1995. Radilo se o nekoj poseti ili nečemu takvom Milana Martića a školski hor je pevao:

„Svi ti prijete Krajino,
Ti uspravno stojiš
Cijelom svijeti sada reci
Da ih se ne bojiš.
...“

Jako lepa pesma, naročito u dečjem izvođenju. Lepa a surova.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner